Skip to content

Vragen?

Simkaart

Hoeveel simkaarten mag ik bestellen?

Je mag zoveel kaarten bestellen als je wilt. Enkel de korting die je deelt is beperkt tot maximum vijf personen voor particulieren. Dit betekent dat je probleemloos je hele gezin laat profiteren van je coöperantkorting! Hiervoor hoef je geen extra aandelen te kopen, al mag dat uiteraard wel.

De limiet van vijf gebruikers is een tijdelijke technische limiet. We werken momenteel aan een verhoging van het aantal gebruikers op een profiel om professionele abonnees nog beter te dienen.

Wil je al je medewerkers aansluiten bij Neibo? Contacteer ons hierover op hello@neibo.be

Hoe activeer ik mijn simkaart

De simkaart die je thuis ontvangt is nog niet actief. Ze activeren is simpel. Ga naar het klantenportaal/de app en klik op de link “activeer mijn simkaart”. Nog geen account? Maak die snel aan.

Wil je je gsm nummer behouden en overzetten naar ons? Geen probleem! Je oude simkaart blijft werken tot het netwerk wegvalt. Vanaf dat moment mag je de simkaart uit je toestel halen en inruilen voor de Neibo simkaart. Je hoeft je oude abonnement niet op te zeggen, dat doen wij voor jou.

Koos je voor een nieuw Neibonummer?  Zodra de kaart actief is, sturen we je een bericht met dit gloednieuwe nummer.

Welke type simkaart heb ik nodig?

De simkaart die je ontving is een multi-format model. Je kiest zelf je formaat door de chip uit het kaartje te drukken. Zowel mini, micro als nano zijn mogelijk.

Indien je het verkeerde formaat selecteerde, verander je dit door een extra stukje uit de kaart toe te voegen. Moderne smartphones gebruiken meestal een nano-formaat.

We raden je aan om even in de gebruiksaanwijzing van je apparaat te kijken welk formaat je nodig hebt.

Je simkaart in je toestel plaatsen

Je kijkt best even in de handleiding van je toestel waar je de simkaart moet plaatsen. Het is aan te raden om steeds je toestel uit te schakelen wanneer je de simkaart erin stopt.

Pincode aanpassen

Wanneer je je Neibosimkaart ontvangt zal die een standaard pincode hebben. We raden je aan om die aan te passen zodra je de simkaart ontvangt. Op die manier bescherm je je apparaat.

In sommige apparaten kan je meteen je pincode aanpassen in het menu. Als je die optie niet hebt, verander je je pincode met de volgende toetsencombinatie: **04*OUDE PINCODE*NIEUWE PINCODE*NIEUWE PINCODE#.

Je eindigt door op de beltoets te drukken. Als de verandering succesvol is, zal je een bevestiging ontvangen. 

Een kleine tip: kies geen voor de hand liggende code zoals een opeenvolging van cijfers (1111) of je geboortejaar.

Gestolen, beschadigde of zoekgeraakte simkaart

Ben je je  simkaart verloren, is ze gestolen, beschadigd of geblokkeerd? Vraag een nieuwe aan via ons contactformulier. Hierop krijg je kosteloos een nieuwe simkaart in de bus. Dit duur twee à vijf dagen.

Wanneer je je nieuwe simkaart ontvangt hebben wij je abonnement en verbruik al aan de kaart gekoppeld. Je abonnement blijft dus actief, net zoals het nummer. De kaart is meteen gebruiksklaar.

Als je simkaart is gestolen of je die niet terugvindt is het belangrijk om ze zo snel mogelijk te blokkeren. Zo vermijd je ongewenst gebruik. Contacteer ons op 1989 of op support@neibo.be om je kaart te blokkeren. Wij zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag tussen 8 uur en 20 uur. Vanuit het buitenland bel je naar +32490461988. 

Van zodra je ons verwittigt van verlies of diefstal zullen we de kaart blokkeren om elk mogelijk frauduleus gebruik te vermijden. Je abonnement blijft actief, maar kan dus niet meer gebruikt worden op je oude simkaart.
Het is ook mogelijk om je telefoon of tablet te blokkeren. Op die manier vermijd je elk ongewenst gebruik van je apparaat. Het blokkeren verloopt via ons callcenter op 1989.

 

Pin- en pukcode

De pincode van je simkaart bestaat uit vier cijfers en ontgrendelt je simkaart. Zo krijg je toegang tot het Neibo netwerk.
De pukcode bestaat uit acht cijfers en dient om je simkaart te deblokkeren wanneer je meer dan driemaal de verkeerde pincode ingaf.

Je vindt zowel je pin- als pukcode op je simkaart.

Je pincode aanpassen : Wanneer je je Neibosimkaart ontvangt zal die een standaard pincode hebben. We raden je aan om de code aan te passen zodra je de simkaart ontvangt. Op die manier bescherm je je apparaat.

In sommige apparaten kan je meteen je pincode aanpassen in het menu. Als je die optie niet hebt, verander je je pincode met de volgende toetsencombinatie: **04*OUDE PINCODE*NIEUWE PINCODE*NIEUWE PINCODE#.

Je eindigt door op de beltoets te drukken. Als de verandering succesvol is, zal je een bevestiging ontvangen. Een kleine tip: kies geen voor de hand liggende code zoals een opeenvolging van cijfers (1111) of je geboortejaar.

Ben je je pincode vergeten en gaf je driemaal een foute code in? Dan blokkeert de simkaart om fraude te vermijden. Ze deblokkeren is simpel: gebruik hiervoor je pukcode. Nadien kies je zelf je nieuwe pincode.  De pukcode vind je op het plastieken kaartje waar je simkaart in zat. Heb je dit niet meer? Ga dan naar ons klantenportaal waar je je pukcode vindt. Lukt het nog niet, contacteer dan onze support op support@neibo.be.

Levering van een simkaart

We versturen de simkaarten met de post. De levertijd is dus afhankelijk van hun diensten. Normaal gezien zal je binnen de vijf à tien dagen je kaart ontvangen. 

Uiteraard zijn sommige periodes drukker dan andere en is extra vertraging altijd mogelijk.

Duurt het te lang? Laat het ons weten en we sturen kosteloos een nieuwe kaart.

Geen antwoord op je vraag gevonden?