Skip to content

Vragen?

Simkaart

Mijn toestel knipt sms’en in meerdere sms’en

Goed om te weten: bij Neibo bestaat een sms uit 160 karakters.

Zodra je speciale karakters (zoals é,”,ç,ù, …) daalt het aantal karakters tot 70. Dit betekent dus dat het gebruik van een speciaal teken het aantal karakters meteen verlaagt. Daardoor zal je toestel allicht de sms versturen als meerdere sms’en.

In sommige toestellen is de instelling aanwezig om meerdere sms’en te versturen als MMS. Neibo biedt geen MMS aan, waardoor het niet lukt om MMS’en te sturen noch te ontvangen. Dit los je op door de instelling simpel weg aan te passen.

Ik ontvang geen sms’en

Wanneer je geen sms’en ontvangt, zit het probleem vaak bij je SMSC (sms centrale). Hier moet het volgende nummer ingevuld zijn: +32 495 002 530

Via de volgende stappen controleer je of dit correct staat:

  • Klik op “berichten” in het hoofdmenu van je toestel
  • Klik op “instellingen”
  • Klik op SMS Centrale
  • Voer het nummer +32 495 002 530 in en klik op OK.
  • Lukt het niet via deze weg, zoek dan even online hoe je de SMSC aanpast voor jouw toestel.
  • Controleer eveneens of je berichten verstuurd worden als text, standaard of sms
  • Een andere mogelijkheid is dat je berichten van specifieke nummers niet ontvangt. Hier is het mogelijk dat je (al dan niet per ongeluk) dit nummer hebt geblokkeerd. Zoek in je toestel naar geblokkeerde nummers en deblokeer deze. Een andere optie is om de contactpersoon te verwijderen en nadien terug toe te voegen.

    Ik krijg ongevraagd premium sms’en

    Premium sms’en maken geen deel uit van je abonnement. Dit geldt  zowel voor de premium sms’en die je uitstuurt als ontvangt. Specifiek gaat het om een sms’en die een extra kost dragen. Denk aan een deelnemen bij een tv-spel, een ticket van De Lijn, etc.

    Soms gebeurt het dat je sms’en krijgt zonder dat je hier zelf om vroeg. In dergelijk geval gaat het misschien om fraude en stuur je best meteen STOP naar het nummer de die berichten stuurt. Het sturen van premium sms’en naar jouw nummer zonder dat je erom vroeg is verboden. Helaas is het voor ons onmogelijk om dit soort sms’en pro-actief te blokkeren.

    Als je liever geen risico’s neemt is het mogelijk om alle premiumsms’en te blokkeren via het klantenportaal/app.

    Mijn simkaart pauzeren tijdens mijn reis

    Ga je voor een lange periode op reis naar het buitenland? Dan kies je best voor een simkaart of e-sim van een lokale speler. Het is ook mogelijk om je Neibosim te blokkeren. Stuur hiervoor een mailtje naar hello@neibo.be

    Er zijn wel enkele voorwaarden:

    • Vertrek je voor minder dan zes maand, dan kost de pauzering je niets en blijft je nummer behouden. Let wel, een pauzering betekent dat de simkaart onbruikbaar is. In die periode ben je niet meer bereikbaar via de kaart en is het onmogelijk om ze zelf te gebruiken.
    • Vertrek je voor langer dan zes maand? In dit geval rekenen we een kost aan, want ook wij betalen voor elke actieve simkaart. Contacteer ons op hello@neibo.be voor meer info.

    MMS’en versturen en ontvangen

    MMS bieden we niet aan, het versturen en ontvangen van dergelijke berichten werkt dus niet. Heel weinig mensen gebruiken deze functie nog door het grote aanbod aan apps waarmee je video, geluid of beelden kan sturen.

    Hoeveel simkaarten mag ik bestellen?

    Je mag zoveel kaarten bestellen als je wilt. Enkel de korting die je deelt is beperkt tot maximum vijf personen voor particulieren. Dit betekent dat je probleemloos je hele gezin laat profiteren van je coöperantkorting! Hiervoor hoef je geen extra aandelen te kopen, al mag dat uiteraard wel.

    De limiet van vijf gebruikers is een tijdelijke technische limiet. We werken momenteel aan een verhoging van het aantal gebruikers op een profiel om professionele abonnees nog beter te dienen.

    Wil je al je medewerkers aansluiten bij Neibo? Contacteer ons hierover op hello@neibo.be

    Hoe activeer ik mijn simkaart

    De simkaart die je thuis ontvangt is nog niet actief. Ze activeren is simpel. Ga naar het klantenportaal/de app en klik op de link “activeer mijn simkaart”. Nog geen account? Maak die snel aan.

    Wil je je gsm nummer behouden en overzetten naar ons? Geen probleem! Je oude simkaart blijft werken tot het netwerk wegvalt. Vanaf dat moment mag je de simkaart uit je toestel halen en inruilen voor de Neibo simkaart. Je hoeft je oude abonnement niet op te zeggen, dat doen wij voor jou.

    Koos je voor een nieuw Neibonummer?  Zodra de kaart actief is, sturen we je een bericht met dit gloednieuwe nummer.

    Welke type simkaart heb ik nodig?

    De simkaart die je ontving is een multi-format model. Je kiest zelf je formaat door de chip uit het kaartje te drukken. Zowel mini, micro als nano zijn mogelijk.

    Indien je het verkeerde formaat selecteerde, verander je dit door een extra stukje uit de kaart toe te voegen. Moderne smartphones gebruiken meestal een nano-formaat.

    We raden je aan om even in de gebruiksaanwijzing van je apparaat te kijken welk formaat je nodig hebt.

    Je simkaart in je toestel plaatsen

    Je kijkt best even in de handleiding van je toestel waar je de simkaart moet plaatsen. Het is aan te raden om steeds je toestel uit te schakelen wanneer je de simkaart erin stopt.

    Pincode aanpassen

    Wanneer je je Neibosimkaart ontvangt zal die een standaard pincode hebben. We raden je aan om die aan te passen zodra je de simkaart ontvangt. Op die manier bescherm je je apparaat.

    In sommige apparaten kan je meteen je pincode aanpassen in het menu. Als je die optie niet hebt, verander je je pincode met de volgende toetsencombinatie: **04*OUDE PINCODE*NIEUWE PINCODE*NIEUWE PINCODE#.

    Je eindigt door op de beltoets te drukken. Als de verandering succesvol is, zal je een bevestiging ontvangen. 

    Een kleine tip: kies geen voor de hand liggende code zoals een opeenvolging van cijfers (1111) of je geboortejaar.

    Geen antwoord op je vraag gevonden?