Vragen?
Mobiele telefonie
Hoelang duurt een datasessie
Een datasessie duurt maximum 150 minuten. Nadien begint een nieuwe sessie. Deze sessie is een louter technisch gegevens waar je als gebruiker geen last en notie van hebt.
Mijn toestel knipt sms’en in meerdere sms’en
Goed om te weten: bij Neibo bestaat een sms uit 160 karakters.
Zodra je speciale karakters (zoals é,”,ç,ù, …) daalt het aantal karakters tot 70. Dit betekent dus dat het gebruik van een speciaal teken het aantal karakters meteen verlaagt. Daardoor zal je toestel allicht de sms versturen als meerdere sms’en.
In sommige toestellen is de instelling aanwezig om meerdere sms’en te versturen als MMS. Neibo biedt geen MMS aan, waardoor het niet lukt om MMS’en te sturen noch te ontvangen. Dit los je op door de instelling simpel weg aan te passen.
Wat is de datasnelheid?
Dit hangt af van je locatie en de drukte op dat moment. Daarnaast hangt het af of je 3G, 4G of 5G gebruikt. De theoretisch snelst mogelijke snelheid is een downloadsnelheid van 400Mbps en een uploadsnelheid van 100Mbps, maar dit blijft afhankelijk per situatie.
Bieden jullie het sociaal tarief aan?
Dit doen we nog niet. Het sociale tarief is voor een kleine speler als Neibo een vrijwillige keuze, dit is niet verplicht. Bij het sociale tarief betaalt de operator zelf de aangeleverde korting. Dit houdt voor ons een financieel risico in: als groeiend en jong bedrijf is het te riskant om een grote groep gebruikers te hebben waar we geen of weinig inkomsten uit halen. Daarom bieden we dit nog niet aan, ook al willen we dit in de toekomst graag doen!
In welke eenheid is de data uitgedrukt in de app/klantenportaal?
Het verbruik drukken we uit in kb. Om tot Mb te komen dien je dit te delen door 1024.
De bedragen van mijn factuur wijken af
Op je profiel zie je de initiële factuur, zonder mogelijke kredieten (behalve je korting als coöperant). Het is mogelijk dat de factuur die je krijgt per mail hiervan afwijkt. Dat is het geval wanneer je nog een krediet hebt openstaan wat we aftrokken van de initiële bedrag.
De factuur die je krijgt via mail is steeds de werkelijke factuur.
Ik ontvang geen sms’en
Wanneer je geen sms’en ontvangt, zit het probleem vaak bij je SMSC (sms centrale). Hier moet het volgende nummer ingevuld zijn: +32 495 002 530
Via de volgende stappen controleer je of dit correct staat:
Een andere mogelijkheid is dat je berichten van specifieke nummers niet ontvangt. Hier is het mogelijk dat je (al dan niet per ongeluk) dit nummer hebt geblokkeerd. Zoek in je toestel naar geblokkeerde nummers en deblokeer deze. Een andere optie is om de contactpersoon te verwijderen en nadien terug toe te voegen.
Ik krijg ongevraagd premium sms’en
Premium sms’en maken geen deel uit van je abonnement. Dit geldt zowel voor de premium sms’en die je uitstuurt als ontvangt. Specifiek gaat het om een sms’en die een extra kost dragen. Denk aan een deelnemen bij een tv-spel, een ticket van De Lijn, etc.
Soms gebeurt het dat je sms’en krijgt zonder dat je hier zelf om vroeg. In dergelijk geval gaat het misschien om fraude en stuur je best meteen STOP naar het nummer de die berichten stuurt. Het sturen van premium sms’en naar jouw nummer zonder dat je erom vroeg is verboden. Helaas is het voor ons onmogelijk om dit soort sms’en pro-actief te blokkeren.
Als je liever geen risico’s neemt is het mogelijk om alle premiumsms’en te blokkeren via het klantenportaal/app.
Mijn simkaart pauzeren tijdens mijn reis
Ga je voor een lange periode op reis naar het buitenland? Dan kies je best voor een simkaart of e-sim van een lokale speler. Het is ook mogelijk om je Neibosim te blokkeren. Stuur hiervoor een mailtje naar hello@neibo.be
Er zijn wel enkele voorwaarden:
- Vertrek je voor minder dan zes maand, dan kost de pauzering je niets en blijft je nummer behouden. Let wel, een pauzering betekent dat de simkaart onbruikbaar is. In die periode ben je niet meer bereikbaar via de kaart en is het onmogelijk om ze zelf te gebruiken.
- Vertrek je voor langer dan zes maand? In dit geval rekenen we een kost aan, want ook wij betalen voor elke actieve simkaart. Contacteer ons op hello@neibo.be voor meer info.