Vragen?
Facturatie
In welke eenheid is de data uitgedrukt in de app/klantenportaal?
Het verbruik drukken we uit in kb. Om tot Mb te komen dien je dit te delen door 1024.
De bedragen van mijn factuur wijken af
Op je profiel zie je de initiële factuur, zonder mogelijke kredieten (behalve je korting als coöperant). Het is mogelijk dat de factuur die je krijgt per mail hiervan afwijkt. Dat is het geval wanneer je nog een krediet hebt openstaan wat we aftrokken van de initiële bedrag.
De factuur die je krijgt via mail is steeds de werkelijke factuur.
Betalen via de QR-code lukt niet
Je betaalt je factuur vlot via een QR-code. Lukt het niet, ga dan even na of je in je bank app de correcte manier gebruikt. Betalen via Payconiq lukt niet, maar via de QR-functie in je bank app wel.
De QR-code werkt bij de app van Belfius, KBC, BNP Paribas Fortis, Argenta, ING en VDK.
Waarom moet ik meteen betalen voor mijn abonnement?
Wanneer je een abonnement bestelt, vragen we je meteen te betalen. De betaling bevriezen we en gebruiken we pas wanneer je simkaart actief is. Dit is een vooruitbetaling voor je eerste maand bij ons.
Je zal dus niet dubbel betalen wanneer je nog een oud abonnement gebruikt, want de betaling gebruiken we pas zodra je nummer actief is bij ons.
Hoe geniet ik van de coöperantenkorting
Elke maand kijken wij na of iedere coöperant/coöperante correct is gemarkeerd in de app/facturatie. We doen dit voor het versturen van de eerste factuur.
Ben je dus coöperant/coöperante en bestelde je een abonnement? Dan betaal je eerst de abonnementsprijs zonder de korting. Dit bedrag gebruiken we om je eerste factuur mee te betalen. Die factuur zal wel de korting bevatten waardoor je vanaf het begin geniet van de korting.
Tot vijf gebruikers mogen gebruikmaken van de korting van een enkele coöperant/coöperante.
Domiciliëring
Betalen per domiciliëring is helaas nog niet mogelijk bij Neibo. We hopen dit zo snel mogelijk aan te bieden, want dit zou ons heel wat werk besparen. Zodra het mogelijk is, zullen we hierover uitvoerig communiceren.
Facturatie
Je factuur ontvangen
We versturen je factuur in pdf-formaat aan het begin van de maand. We gebruiken het e-mailadres dat je opgaf tijdens je bestelling.
Je factuur betalen
Betalen doe je per overschrijving of via een QR-code. We werken aan bijkomende mogelijkheden om je factuur te betalen.
Facturatiecyclus
Bij Neibo betaal je je abonnement steeds vooruit, dus voor de komende maand. Het bedrag dat je tijdens je bestelling stort, zullen we gebruiken voor de betaling van de eerste maand. Je betaalt enkel vanaf de dag waarop je simkaart actief is.
Voor de eerste maand maken we een pro rata berekening. Dat betekent dat je een factuur krijgt voor de periode: activatie simkaart – laatste dag van de maand. Als deze periode korter is dan een volledige maand, zal je niets moeten betalen. Tijdens je bestelling betaalde je al voor een volledige maand. Dat bedrag gebruiken we dus om deze factuur te betalen.
Het restbedrag nemen we mee en gebruiken we om een deel van je tweede factuur te betalen.
Bijvoorbeeld:
Je abonnement Mix Comfort is actief sinds 3 juli. Je krijgt in de loop van de maand een factuur voor 14,45 euro (pro rata periode). Je betaalde 16 euro tijdens je bestelling en hoeft deze factuur dus niet te betalen. Daarom zal je een mail krijgen die het bedrag 0 euro vermeldt. De 1,55 euro die overblijven trekken we af van je factuur van augustus.
De factuur die je op het begin van elke maand zal krijgen is tweeledig:
- Je krijgt de factuur voor de vooruitbetaling van je vaste abonnementskosten voor de komende maand
- Je krijgt een overzicht van de kosten die je buiten je abonnement maakte tijdens de voorbije maand (indien van toepassing)
Bijvoorbeeld:
Het is 3 oktober, je krijgt je factuur met je abonnementskosten voor oktober + de verbruikskosten voor september.
Betalingsherinnering
Het is aan te raden om de betaling van je factuur steeds tijdig in orde te brengen zodat je vermijdt dat we je nummer blokkeren.