Technische testen: hier gaan we!

Beste,
Geweldig nieuws: we hebben onze SIM-kaarten ontvangen! Maar liefst twintigduizend kaarten zijn aan Neibo geleverd. We kunnen nu overgaan naar de volgende ontwikkelingsfase: de technische testen!
Technische testen zijn essentieel om te checken of alles naar behoren werkt. Er zijn verschillende stappen gepland:
- Stap 1: De kaarten worden getest door Orange, de operator die ons zijn netwerk ter beschikking stelt.
- Stap 2: Na het valideren van de bovenstaande stap, worden ze getest door ons team.
- Stap 3: De coöperanten zijn aan de beurt! Zij zullen de SIM-kaarten testen. . Het is de bedoeling om het testpubliek stap voor stap te verbreden tot we uiteindelijk bij de publieke lancering van de abonnementen zijn aanbeland.
Wat extra geduld...
Als gevolg van Covid-19 werden de testfases uitgesteld.
Operatoren, waaronder Orange, worden indirect getroffen. Het gebruik van het netwerk is sinds het begin van de coronamaatregelen intensiever geweest. De operatoren moeten er absoluut voor zorgen dat hun netwerk goed functioneert, zodat de klanten zonder enig probleem kunnen communiceren. Bijgevolg worden eventuele wijzigingen aan het netwerk tijdelijk geblokkeerd om een stabiel netwerk te behouden en te garanderen.
Concreet betekent dit dat onze tests op pauze staan en dat we zullen moeten wachten voordat we ze opnieuw kunnen starten.
Orange is de enige leverancier waarmee we een vertraging zien.
Onze partner voor de ontwikkeling van het krantenplatform (A2Com-team) heeft ons laten weten dat hun bedrijf normaal draait en geen hinder ondervindt van Covid-19. De levering van een eerste versie van het platform staat daarom nog gepland voor het begin van de zomer.
Graag tot binnenkort en zorg goed voor jezelf,
Het Neibo-team