Hoe kan ik mijn simkaart activeren?

De simkaart die je thuis ontvangt is nog niet actief. Ze activeren is simpel. Stuur ons een e-mail naar sim@neibo.be met de volgende informatie: 

  • Je familienaam en voornaam
  • Je bestelnummer (dit nummer vind je in de bevestigings-e-mail die je ontving na het bestellen van een simkaart)
  • Je simkaartnummer (dit nummer telt dertien cijfers). Je vindt het onder de PUK code). 

Wij zullen de simkaart voor jou activeren. 

Welk formaat van simkaart heb ik nodig?

De simkaart die je ontving is een multi-format model. Je kan zelf het formaat dat je wenst maken door de chip uit het kaartje te drukken. Zowel mini, micro als nano zijn mogelijk. 

Indien je het verkeerde format hebt geselecteerd, kan je dit veranderen door een extra stukje uit de kaart toe te voegen. De meeste moderne smartphones gebruiken een nano-formaat. We raden je aan om even in de gebruiksaanwijzing van je apparaat te kijken welk formaat je nodig hebt. 

Hoe kan ik mijn simkaart in mijn telefoon stoppen?

Je kan best even kijken in de handleiding van je toestel waar je de simkaart moet plaatsen. Het is aan te raden om steeds je toestel uit te schakelen wanneer je de simkaart erin stopt. 

Wanneer is mijn simkaart actief?

Na ontvangst van je simkaart, vragen we jou om ons een mailtje te sturen. Dan pas gaan we over tot de activatie van je simkaart. 

Koos je voor een Neibonummer?  Zodra de kaart actief is, sturen we je en bericht! 

Wou je je oude nummer behouden? Dan is je kaart actief zodra je je oude netwerkbereik verliest. 

In beide gevallen hoor je ons steeds eerst een berichtje te sturen om de kaart te activeren. Zoniet blijft ze inactief. 

Hoeveel simkaarten kan ik bestellen?

Elke klant kan maximaal vijf simkaarten bestellen. 

Mijn simkaart is gestolen, zoekgeraakt of beschadigd. Hoe kan ik een nieuwe simkaart bestellen?

Als je je simkaart hebt verloren, ze gestolen is of beschadigd of geblokkeerd is geraakt, kan je een nieuwe aanvragen. Dat proces noemen we sim swap. 
Ga naar neibo.be/simswap en vul het formulier in dat je daar vindt. Nadien kan je het via de website rechtstreeks naar ons versturen waarop je een nieuwe simkaart per post zal ontvangen. 

Na de bestelling ontvang je de simkaart binnen de twee à vijf dagen bij je thuis. De kaart krijg je gratis. 

Wanneer je je nieuwe simkaart ontvangt hebben wij je abonnement en verbruik al aan de kaart gekoppeld. Je abonnement blijft dus actief, net zoals het nummer. Je kan de kaart meteen gebruiken! 

Als je simkaart (of apparaat) gestolen werd, kan je hieronder verder lezen wat te doen. 

Mijn simkaart werd gestolen, hoe kan ik ze blokkeren?

Als je simkaart is gestolen of je die niet terugvindt is het belangrijk om ze zo snel mogelijk te blokkeren. Zo vermijd je ongewenst gebruik. 

Om je abonnement te blokkeren kan je ons contacteren op 1989 of op support@neibo.be
. Wij zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag tussen 8 uur en 20 uur. Als je je in het buitenland bevindt, kan je bellen naar +32490461988. 
 

Van zodra je ons verwittigd van je verlies of diefstal, zullen we de kaart blokkeren om elk mogelijk frauduleus gebruik te vermijden. Je abonnement blijft actief, maar kan dus niet meer gebruikt worden op je oude simkaart. 

Mijn telefoon werd gestolen, kan ik die ook laten blokkeren?

Wanneer je ons contacteert om je simkaart te blokkeren kunnen wij eveneens je telefoon of tablet blokkeren. Op die manier vermijd je elk ongewenst gebruik van je apparaat.  Het blokkeren verloopt via ons callcenter op 1989. 

Om je toestel te blokkeren heb je wel het serienummer nodig of het IMEI-nummer. Het gaat om een nummer dat uit 16 cijfers bestaat. je kan het nummer op de volgende plaats vinden:

  • Achteraan je toestel
  • Op je aankoopfactuur van het toestel
  • Onderaan de batterij van je toestel
  • Door #6# in te toetsen op je toestel en nadien op de beltoets te drukken. 

Wat is een pincode en wat is een pukcode?

De pincode van je simkaart bestaat uit vier cijfers en ontgrendelt je simkaart. Zo krijg je toegang tot het Neibo netwerk. 
De pukcode bestaat uit acht cijfers en dient om je simkaart te deblokkeren, wanneer je meer dan driemaal de verkeerde pincode ingaf. 

Je vindt zowel je pin- als pukcode op je simkaart. 

Afbeelding verwijderd.

Hoe kan ik mijn pincode veranderen?

Wanneer je je Neibosimkaart ontvangt zal die een standaard pincode hebben. We raden je aan om die aan te passen zodra je de simkaart ontvangt. Op die manier bescherm je je apparaat.

In sommige apparaten kan je meteen je pincode aanpassen in het menu. Als je die optie niet hebt, kan je de code manueel veranderen door de volgde toetsencombinatie: **04*OUDE PINCODE*NIEUWE PINCODE*NIEUWE PINCODE#.

Je eindigt door op de beltoets te drukken. Als de verandering succesvol is, zal je een bevestiging ontvangen. 

Een kleine tip: kies geen voor de hand liggende code zoals een opeenvolging van cijfers (1111) of je geboortejaar. 

Mijn voicemail instellen

Je kan je antwoordapparaat instellen door te bellen naar 1987. Dit nummer is gratis in België en de EU. Nadien kan je de instructies volgen. 

Wanneer ontvang ik mijn simkaart?

We versturen de simkaarten met de post. De levertijd is dus afhankelijk van hun diensten. Normaal gezien zal je binnen de vijf à vijftien dagen je kaart ontvangen. 

Uiteraard zijn sommige periodes drukker dan andere en kan er daardoor tijdelijk extra vertraging zijn.