Skip to content

Hoelang duurt een datasessie

Een datasessie duurt maximum 150 minuten. Nadien begint een nieuwe sessie. Deze sessie is een louter technisch gegevens waar je als gebruiker geen last en notie van hebt.

Read More

Mijn toestel knipt sms’en in meerdere sms’en

Goed om te weten: bij Neibo bestaat een sms uit 160 karakters. Zodra je speciale karakters (zoals é,”,ç,ù, …) daalt het aantal karakters tot 70. Dit betekent dus dat het gebruik van een speciaal teken het aantal karakters meteen verlaagt. Daardoor zal je toestel allicht de sms versturen als meerdere sms’en. In sommige toestellen is…

Read More

Wat is de datasnelheid?

Dit hangt af van je locatie en de drukte op dat moment. Daarnaast hangt het af of je 3G, 4G of 5G gebruikt. De theoretisch snelst mogelijke snelheid is een downloadsnelheid van 400Mbps en een uploadsnelheid van 100Mbps, maar dit blijft afhankelijk per situatie.

Read More

Bieden jullie het sociaal tarief aan?

Dit doen we nog niet. Het sociale tarief is voor een kleine speler als Neibo een vrijwillige keuze, dit is niet verplicht. Bij het sociale tarief betaalt de operator zelf de aangeleverde korting. Dit houdt voor ons een financieel risico in: als groeiend en jong bedrijf is het te riskant om een grote groep gebruikers…

Read More

De bedragen van mijn factuur wijken af

Op je profiel zie je de initiële factuur, zonder mogelijke kredieten (behalve je korting als coöperant). Het is mogelijk dat de factuur die je krijgt per mail hiervan afwijkt. Dat is het geval wanneer je nog een krediet hebt openstaan wat we aftrokken van de initiële bedrag. De factuur die je krijgt via mail is…

Read More

Ik ontvang geen sms’en

Wanneer je geen sms’en ontvangt, zit het probleem vaak bij je SMSC (sms centrale). Hier moet het volgende nummer ingevuld zijn: +32 495 002 530 Via de volgende stappen controleer je of dit correct staat: Klik op “berichten” in het hoofdmenu van je toestel Klik op “instellingen” Klik op SMS Centrale Voer het nummer +32 495 002 530 in en klik…

Read More

Ik krijg ongevraagd premium sms’en

Premium sms’en maken geen deel uit van je abonnement. Dit geldt  zowel voor de premium sms’en die je uitstuurt als ontvangt. Specifiek gaat het om een sms’en die een extra kost dragen. Denk aan een deelnemen bij een tv-spel, een ticket van De Lijn, etc. Soms gebeurt het dat je sms’en krijgt zonder dat je…

Read More

Mijn simkaart pauzeren tijdens mijn reis

Ga je voor een lange periode op reis naar het buitenland? Dan kies je best voor een simkaart of e-sim van een lokale speler. Het is ook mogelijk om je Neibosim te blokkeren. Stuur hiervoor een mailtje naar hello@neibo.be Er zijn wel enkele voorwaarden: Vertrek je voor minder dan zes maand, dan kost de pauzering…

Read More

MMS’en versturen en ontvangen

MMS bieden we niet aan, het versturen en ontvangen van dergelijke berichten werkt dus niet. Heel weinig mensen gebruiken deze functie nog door het grote aanbod aan apps waarmee je video, geluid of beelden kan sturen.

Read More