Hoe volg ik mijn verbruik?

Hiervoor zijn twee manieren:

  • Ga naar ons klantenportaal. Nog geen account? Maak die hier aan. 
  • Doe en oproep naar *131# met je Neibo simkaart. Vervolgens heb je de keuze uit drie menu's:
    • Volg je verbruik
    • Abonnementen en opties: hier bekijk je je huidige abonnement
    • Instellingen: hier wijzig je je voorkeurstaal, krijg je je Neibonummer te zien of verhoog je je kredietlimiet. 

Hulp nodig? Bekijk onze video voor Iphone of Android die je de stappen duidelijk toont. 

Ik heb mijn kredietlimiet bereikt, wat nu?

Om opnieuw je abonnement te gebruiken dien je je limiet te verhogen. Dit doe je:

  • Zelf op ons klantenportaal
  • Door te mailen naar support@neibo.be (bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08u en 20u)
  • Door te bellen naar support@neibo.be (bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08u en 20u)

Hoe kom ik te weten wat mijn tariefplan bevat?

Op onze pagina Abonneren vind je alle abonnementen die Neibo aanbiedt. 

Hoe vermijd ik verbruik buiten mijn tariefplan?

Wanneer je 100% van je tariefplan hebt verbruikt, zal je automatisch een sms ontvangen die je dit meldt. 

Om een al te hoog verbruik te vermijden, raden wij het volgende aan: 

  • Stel je kredietlimiet in tijdens je bestelling. Eens je die limiet bereikt, stopt het verbruik voor die maand. Zo krijg je geen onverwacht hoge factuur. Let wel, kosten maken buiten je abonnement lukt dan niet meer. Is dit niet de bedoeling? Verhoog dan je limiet in ons klantenportaal of contacteer hiervoor ons call center op 1987. 
  • Bij reizen naar het buitenland (roaming) blokkeer je je verbruik in het buitenland in het klantenportaal of vraag je ons call center om dit te doen. Zo vermijd je een onverwacht hoge rekening. 

Wat zijn de kosten voor verbruik buiten mijn abonnement?

Wanneer je meer verbruikt dan is opgenomen in je tarief, dan zal je een vergoeding betalen voor het verbruik buiten tarief. Om abonnees niet met onverwacht hoge kosten op te zadelen, zijn die kosten bij Neibo erg laag: 

Buiten tarief

0,05 €/sms
0,05€/minuut
0,5€/100MB

Waarom moet ik een kredietlimiet kiezen?

Tijdens je bestelling op onze website vragen we je om een kredietlimiet te kiezen. De keuze ligt tussen nul en vijftig euro. 

Een kredietlimiet is een limiet gekozen door de abonnee. Het is het maximale verbruik buiten je abonnement. Je verbruik kan die limiet dus niet overschrijven. Zo voorkom je een onverwacht hoge factuur. 

Het aanpassen van de limiet doe je zelf op ons klantenportaal of door te mailen naar support@neibo of te bellen naar 1989 van maandag tot vrijdag van 08u tot 20u.